måndag 18 januari 2010

Hoppilihopp!

Ooooh.. jag har försökt ladda upp en video på Facebook, men det vill inte som jag vill... det är på Manne när han hoppar från armstödet på soffan o ner på dynan, det är hans roligaste sysselsättning just nu, o skrattar varje gång han landar nere i soffan, hehe så roligt att se vad stor han har blivit, det är helt sjukt vad fort det går...

Snart är det 1 år sen... 1 år... shit vad fort det går... helt sjukt när man tänker efter, jag blir mörkrädd bara jag tänker på det! Men allt har blivit till det bättre nu så jag klagar inte...

Idag är jag ledig så Manneplutten fick vara hemma o mysa med mig, o vi ska verkligen bara vara hemma o mysa, han hade liiite feber i helgen, o snorig o lite hostig, så dte är bara bra om han får vara hemma o kurera sig ordentligt idag, för sen blir det tuff vecka med Henka... Tidiga morgnar, o sena eftermiddagar.

Jag tänkte på det där med hans ägg allergi, det är ganska svårt att komma in i tänket att man måste titta om det finns ägg i saker o ting, för det finns ägg i saker man aldrig trodde.. helt sjukt.. visste ni att det finns ägg i Ströbröd? O korv? O buljong? Vi fick med oss från sjukhuset en broschyr på recept på äggfria saker, tex Pannkakor, så det är ju skönt... För det är inte så lätt att förklara för en liten envis 2-åring att han inte "kan" äta ägg eller omelett, eller fattig riddare.. eller bulle eller pannkakor så det var jättebra att få lite tips på vad man kan göra hemma själv, hehe jag får bli en bullmamma, o baka eget bröd o egna bullar osv...

Det här blir jätte bra tror jag.. bara vi hjälps åt Henka o jag, o inte ger honom det som innehåller ägg, o jag kan säga att han har mått mycket bättre under den tiden vi inte har gett honom saker med ägg i, o det är ca 2 mån... han har inte alls vart sjuk som han kunde va titt som tätt innan, feber var o varann dag... nu har han hållt sig frisk under 2 mån, o det är rekord... faktiskt... O hans de här röda utslagen har han inte heller haft. Så nu hoppas vi att det håller i sig...
Lägger ut ett kort på lilleman, så här såg han ut (rödflammig på kinder) var o varann dag innan vi sluade med äggen.

Nu är jag ganska hungrig, så jag tror jag ska gå o käka lite frulle, o sen ska jag städa.. mmm vad kul.. NOT! Men det måste göras det oxå tyvärr...

Men innan det sk a jag försöka ladda upp videon på Manne när han hoppar!

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar