tisdag 12 januari 2010

Allt blir bra tills man gifter sig??

Gudars.. kan man vara mer trött än mig just nu..? Tror inte det alltså... efter P-mötet imorse så åkte jag i all hast till Dagis o hämtade Manne, Stressade vidare till sjukhuset, Allergimottagningen... Eftersom vi har misstänkt att han har äggallergi så va vi där o gjorde pricktest.. o det visade som jag trodde att han hade det, så nu ska vi undvika ägg i all mat, o jisses.. vad svårt.. fast det gäller bara att komma ihåg att han inte får äta ägg så kan man laga mat på andra sätt än man gör idag, jag har ägg i ganska mycket, så för mig blir det lite förändring... Men jag fick en hel lista på vad han får äta eller hur sk ajag säga.. jag fick en hel lista på vad ägg finns i, o det var inte lite heller.. men men.. dte är bara att ta sig i kragen o läsa på inehållsförtäckningen på allt... Men nu vet vi iaf vad det är han har vart dålig av.. Det är tack vare B-L min jobbarkompis som såg en bild på Manne då han hade utslag, o tyckte det såg ut som hennes sons utslag han hade när han va liten, o sedan blev ju Manne jätte dålig när han fick Svininfluensavaccinet.. usch.. stackare.. så han såg ut!!

Idag kom Sandra o hennes fina barn hit, va så himla länge sen vi sågs nu så man får nästan skämmas..:(
Men ibland blir det ju så.. man har inte all tid i världen, o hon jobbar 100% o jag jobbar 96% så det är ju inte lustigt att man inte har tid... O sen har jag barnen varann vecka o då är det svårt för mig att ta mig iväg, o samma gäller henne då de bor långt o skogen bort... så.. ja.. jag vet inte... får hoppas att vi kan ses oftare vart efter!! Saknar våra små pratstunder o skratt!!

Imorrn ska jag jobba så mamma är barnvakt, Henka ska dock hämta de o lämna de här hemma hos mig, mamma har nämligen sålt sin bil o har inte hunnit kööpt en ny! Så det är lite bökigt på så sätt..;)

Jag lämnade in min kära mobil på lagning förra veckan o den är fortfarande inte klar..:( Blir så ledsen.. vill ha den tillbaka nuuuuu!!

Om ni inte visste det redan så finns det folk till allt... ALLT verkligen!

Juste.. min dammsugare paja förra veckan oxå, o så har min bil krånglat, jag så har jag lite problem privat så jag känner att året kunde väl kanske börjat lite bättre än så här.. men men.. det ordnar sig nog.. blir bättre tills jag gifter mig som min mamma brukar säga.. haha

Nehe.. nu är det dax för sängen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar