söndag 18 april 2010

Köra vilse..? nää inte jag inte..

Ibland missar man bara lite avfarter.. så är det ju..
Mamma o jag fick rycket igår o tog bilen o åkte.. vi bestämde att vi skulle åka Vättern runt, men "råka" missa avfarten mot Skövde... vi hamnade i Ulricehamn (där jag verkligen kan tänka mig att bo, så vackert som det är där) O tillslut hamna vi i Borås, o där råkar jag känna Helga, som jag lärde känna PÅ http://www.familjeliv.se/ för 3,5 år sedan, men vi har aldrig träffats, så igår blev det premier, men vi hade bestämt att vi skulle träffas i Maj, det lär ju bli skitkul med tanke på att allt va så himla kul o naturligt igår! :) Vi är båda isländkar men skriver till varann på facebook på svenska men när vi träffades igår prata vi Isländska.. men jag tror vi faller tillbaka till Svenskan i Maj.. haha roligt .. Eller vad tror du Helga?

Idag så träffade jag Petra en sväng på förmiddagen, va o kollade på Philip o Ludde spela innebandy, Philip är Klas son o Ludde är Petras son o de är kompisar o igår hade de haft en diskussion i bilen om Island.. O så säger Philip " jag känner en från Island hon är ihop med min pappa" Jaha sa Ludde "vi känner en oxå, hon heter Svala" Philip,, "min heter så med....Då säger Petra att det är samma ni känner..BÅDA: VAAAAAAAAAA, Är det?? de visste de inte att Petra o jag kände varann... hahah.. Barn är härliga...

Moah o Meyah har vart hos sin farmor o farfar hela helgen så jag åkte dit för att hämta de, o allting hade gått bra där, Moah hade vart ledsen när hon fick veta att Henka inte skulle komma hem i lördags, så hans flyg är inställt från Turkiet, men hon blev glad idag när vi fick veta att han ska åka buss hem.. o kommer hem till helgen... 4 dagar tar det att resa hem... stackars.. men han får se massa olika länder på köpet så det är nog bara kul..:)

Nu är det soft framför Tv´n som gäller, en ny härlig barnvecka framför mig.. den sista av de 3... Usch kommer bli tomt... men jag får vila upp mig oxå! Samla krafter!

Ha en bra söndagkväll!



1 kommentar: