måndag 1 februari 2010

Vintrigt Sagoland...

Det är så himla fint ute nu när det är så kallt ute o solen ligger på, ja inte just idag kanske, men i helgen va det ju det, man blir liksom helt lycklig inombords! Vi har vart ute o åkt pulka båda i lördags o i går, I lördags va vi bara här ute, vid Henkas hus (han har en lagom backe man kan åka i) Vi åkte ett par åk o sedan gick vi in igen då det var så himla kallt. Manne klarar inte av kylan så bra o fryser väldigt lätt, när vi kom hem igen o satt o drack varm oboy så säger Manne, "Mamma, looooliiiiigt" med en sån där glad o pipig röst, o jag frågar.. va det roligt att åka pulka, o han fortsätter, Moooooooah, loooooliiiigt, Meeeeeeyaaaah, looooooligt, jiiiiiiiipiiiiiiieeeeee.. haha ja då blev jag alldeles varm i kroppen, är kul när barnen uppskattar det man gör för de!
Igår sen så åkte vi till min Bror o Finspång, vi lekte o fikade en stund o gick ut sen för att åka pulka i "Bajsbacken" som Sóley kallar det! O gud vad kul vi hade.. fast o andra sidan är det väldigt taskigt att skratta åt små barn, men det va å kul så vi kunde inte låta bli att skratta, både Birk o Manne såg ut som 2 snögubbar när det hade åkt, haha hela ansiktet vart fullt med snö, så de blev lite ledsna, men repa sig ganska fort... O även denna dag va vi inte ute så länge då små pojkarna inte klarar av kylan så länge. Så vi gick hem igen o stekte på lite korv med bröd till alla barnen! En ganska mysig helg, o nu har jag lämnat de på skola o dagis o längtar redan till nästa måndag då de kommer hem! Mina små troll!

I veckan så jobbar jag i vanlig ordning, ganska skönt att man får jobba mycket då man int ehar barnen för då rullar det liksom på fortare, fast o andra sidan så skulle det vara skönt att vara ledig oxå o hitta på lite roliga saker.. men det får bli när jag har semester i sommar.

Ska ju åka till Island i 2 veckor med Spångis, o det ska bli så kul så kul! Vi pratar om att vi ska åka på Valsafari, det låter ju hur kul som helst, o vi har redan fest inbokad så vi lär ju ha fullt upp, Gyllene varvet ska vi åka oxå, det betyder att man kollar på Geysir o gullfoss, Geysir är de där som sprutar upp vatten högt som fan upp i luften, o Gullfoss är Europas största vattenfall, sen ska vi bada i Blå Lagunen o få en vacker hy! Det är ett Sagoland o jag tror knappast Spångis bli besviken! Längtar som fan redan!

Nu ska jag däremot gå o lägga mig o sova så jag orkar med mina nätter, jag måste till Busfabriken idag oxå o hämta inbjudningskort till Moahs kalas...

Ni får ha en trevlig vecka!


1 kommentar: